İncelemek isteyen inceler 6-1 lik maçın istatistiklerine
bakmaya gerek var mı denilebilir ama bakıldığında
iyi olduğumuz istatistikler de var,bu 4 golü bireysel
yediğimiz farkın bu şekilde olduğunu gösteriyor.
Ha adamlar ikinci yarı frene bastı da denilebilir,bizim
3 değişikliğimizin de faydası oldu denilebilir.
Maalesef hezimete uğradık.
Eksikleri giderilmiş,tam kadro ile de çıksak normal
şartlarda Allianz Arena da hazır bir B.Münich e karşı
3-4 gol yiyebilirdik.
Üzücü olan zaten eksik,kalitesi sınırlı oyuncularla
çıktığımız maçta 4 tane bireysel hata ile gol yemek ve
çabuk çözülmek,havlu atmaktı.
Dirar,Ozan,Kaleci Harun ve bile bile penaltı yaptıran
İsla nın amatörce vahim bireysel hataları farklı sonucu
getirdi.
Zorunluluktan şu 11 ve diziliş ile çıktık.
İlk bakışta bana göre tek tartışılacak isim Ekici nin
yerine acaba Emre olur muydu ?
Sanırım takıma geç katılan 39 yaşındaki Emre nin
fizik gücünün yetersiz olabileceğini düşünerek yine
yumuşak bir oyuncu Ekici yi eski takımına karşı
tercih etmişti Ersun Yanal.
Hasan Ali nin erken sakatlığından sonra da Dirar Sol
bek oynadı.Burada da Cebrail neden oynamadı denildi.
Kimmich-Müller (Gnabry de HAK ile birlikte çıktı) ikilisine karşı 17 lik Cebrail e güvenemedi demek ki Ersun Yanal.
Kaldı ki Hasan Ali de çıkana kadar Kimmich-Gnabry ye
karşı çok zor anlar yaşamıştı.
Bayern Münich in 11 i
Stoper tandemimiz Sadık ve Orta Sahadan devşirme
Jailson,Sol bekimiz yine devşirme Dirar,6 ve 8 numaralarımız Ozan ve Ekici gibi yumuşak isimler,
kanatlarda Garry ve Moses gibi önüne atılınca bir şeyler yapmaya çalışan isimler olunca böyle bir 11 den 3 Ağustos ta B.Dortmund ile Almanya Kupası maçı oynayacak hazır bir BM ye karşı Allianz Arena da
çok fazla bir organize oyun bekleyemezdik.
Zaten prese karşı diğer 2 Alman takımına karşı pas
ile çıkmaya çalışmak gibi bir şeye kalkışmadık uzun
toplarla çıkmaya çalıştık.
Şu pas şeması ile her şey belli zaten.
Bireysel hatalar da peş peşe gelince çabuk dağıldık.
Takımın toplam kalitesinin ne kadar düşük olduğunu
bunun acilen 1.sınıf transferlerle yükseltilmesi gerektiğini de görmüş olduk.İsimleri geçen Orel Mangala,Chupo Moting,İlsanker ile falan olmaz Balotelli,Ben Arfa, Kolarov Sturridge ve transferi yattı denilen Gustavo
(O olmaz Yan M'Vila olur) gibi isimler lazım.
Maçta yine de ümit veren bazı pozisyonlarımız da yok
değildi.
Maçın hemen başında 5/4 gittiğimiz pozisyonda GR nin
pasında Kruse çaprazdan geç kalınca kötü vurdu
Ozan Tufan ın çok iyi 8 numara oynayabilecek
2 pozisyonu vardı.
Birincisinde Vedat a Al da At pası verdi Vedat ın sağ
şutu az farkla auta gitti.
İkincisinde,orta sahadan çok iyi dikine getirdi pas
verecek ama herkes ofsaytta kendisi dalmak istedi
ama ayağından açınca Kaleci topa sahip oldu.
Dirar ın tepki çektiği dakikalarda şu topu ayağa iyi
çıkaramayışı.Pası veren Zajc.
Zajc ın Kruse varken frikik kullanacak öz güveni iyi
ama vuruşu aynı iyilikte değildi,barajda kaldı.
Neticede ölçü olmayacak ama gerekli çıkarımlar,dersler
için iyi bir maç oldu.
Umarım Başkan ve Yönetim gereken mesajları alır ve
takımın toplam kalitesini yukarılara çekecek takviyeleri
yapar.
istemiyor hatta Harun a kızıyor baskı altında kaldığında
uzun oynadığında bile,ısrarla Kaleden başlamak üzere
pasla çıkış istiyor.Rakip iyi basmasına rağmen zaman
zaman pas hataları yaptık tabii,ona rağmen pas sayısı
ve yüzdeleri iyi.
Ancak Orta isabeti % 10 çok düşük,bu konunun
iyileştirilmesi gereken yönümüz olduğunu gösteriyor.
Sonuç alamadık ama yine Şut rakamları da iyi.
Top kapma yüzdemiz ve uzaklaştırma rakamı iyi.
Faul konusunda ciddi fark var.
Hertha çok sert,bol faullü oynadı tipik Alman takımı
gibi.Wolfsburg ta öyleydi ama karşılık verebilmiştik.
16-16 idi faul sayıları.
En başta şunu söyleyeyim''Fenerbahçe nin Yazı-Tura
atışında,kibrit çöpü çekmede kaybetmesi bile beni üzer''
Bu anlamda hele bu kadar gol kaçırıp yenilmek beni üzdü.Ve kronik ''Atamayan Atarlar / Kaçır kaçır ilk gelen top gol olsun '' talihsizliğimizin devam etmesine de ayrı
kızgın ve üzgünüm.
Hazırlık maçlarında skor önemli değildir,önemli olan
Teknik adamların oynatmak istediği oyun sistemi ve
ona göre birinci planda ve alternatif planda oyuncuları
denemeleridir.
*Maça şu 11 ile başladık.
Wolfsburg maçından tek değişiklik hafif sakatlığı
bulunan Tolga Ciğerci nin yerine Tolgay Arslan dı.
O da maalesef 10 dakika içerisinde sakatlanıp çıktı
yerine Mehmet Ekici girdi.Ekici girdikten sonra hoca
Onu 6 numarada oynatmaya devam etti.
Tolgay ın çıkması iyi olmadı zira iyi başlamıştı,O
çıktıktan sonra rakip orta sahada üstünlüğü ele aldı.
İkinci devreye 2 değişiklik ile başladık.Kalede Harun un
yerine Altay ve Stoperde Serdar ın yerine Sadık başladı.
*Maçın kısa özeti aslında Başlıkta söylediğim gibi.
Geçen seneki gibi eşek yükü ile gol kaçırıp,ilk fırsatta
gol yeme kronik hastalığımızın devam etmesiydi.
Maçı not tutarak izledim,10 tane pozisyon yazmışım
şutlar hariç,buna karşın rakibin ilk yarıda 1 tane ver kaç
ile Kalou nun Harun ile karşı karşıya kaldığı ve Harun un
kurtardığı pozisyon vardı.İkinci yarıda genç oyuncularımız Murat Sağlam ve Cebrail in olabilecek,
doğal bireysel hataları ile yediğimiz 2 gol ile kaybettik.
Bana göre 1.golleri ofsayt idi.
*Transfer yapılmaması nedeniyle Başkan ve yönetime
kızgınlıklarından ve sonuca bakarak insanlar ''Ne oynadık,hiç bir şey değişmemiş '' v.s. bir sürü şey
yazmışlar hatta bazıları yenilelim,fark yiyelim de
yönetim belki anlar transfer yapar modunda yazılar
bile gördüm.
Böyle Fenerbahçelilik olmaz söyleyeyim.
*Yukarıda 4 dakikalık özet videosu var ama ben yine
pozisyonların görüntülerini aldım,bakalım şöyle ;
1-Daha maçın başında HAK ı soldan kaçırdık,iyi
çıkardı ama maalesef Vedat,Kruse,Garry 3 ü birden
topa girince heba oldu derken önüne düşen topa Kruse
vurdu ama aut.
2-Dk.14-Önde basıyoruz,çıkarken kaptırdılar Vedat ın
pasında Garry götürdü vurdu çok net kaçırdı.
3-Dk.16-Yine kaptık topu bu kez Kruse kendi kaptığı
topu sürdü ama sağ şutu yandan auta gitti.
4-Dk.36-Hoca uzun oynama istemiyor ama Serdar
geriden bakarak çok iyi uzun top attı,Kruse indirdi ama
Vedat maalesef çok net kaçırdı.
5-Dk.41 Bu pozisyon videoda yok.
İyi paslarla çıktık geçiş oyununda Moses Sol kanada geçmişti,ortaya çıkardı ama Kruse ye geçmedi.
6-Dk.45+2 Bu pozisyonda yok videoda.
Yine aynı şekilde önde basarken kapıp hızlı çıktığımız
oyunda Kruse ,Garry i kaçırdı orta Vedat dokunamadı.
7-Dk.46 İkinci yarının başında yine çok iyi bir geçiş oyunu.GR götürdü Kruse ye verdi,Kruse Sola HAK a ama HAK bakarak,görerek ortasını Kaleciye çıkardı.
8-Dk.55 Orta sahada Vedat çok iyi indirdi Moses a,
Moses götürdü hafif çaprazdan şutunu Kaleci kurtardı.
9-Bu pozisyonun devamında kaptığımız topta Murat Sağlam ortaya çıkardı GR sağ şutu defanstan kornere
gitti.
10-Dk.60 Murat Sağlam iyi bindirdi,Moses sıfırdan
kaleye şut atıyor ve aut,ortaya çıkarsa.
11-Dk.79 Murat Sağlam orta Vedat bomboş kafa aut.
12-Soldan GR nin getirdiği topta Vedat dönüp vurdu
maalesef auta attı.
13-Dk.83 Golümüzden hemen 1 dakika sonra yine
Soldan bu kez Allahyar ile gelişen atakta ceza sahası yayı üzerine çıkarılan topu Mehmet Ekici sert ve düzgün vurdu ama Kaleci son anda kornere çeldi.
İşte buyrun hiç bir şey oynamadı denilen takım ama
kaptığı toplarla,ama geçiş oyunu ile ama şutlarla ki
şutların hepsini almadım 13 tane gol girişimi yapmış.
*Ve Golümüz.
Organize bir atak ile.
Ersun Yanal gençlere şans vermiyor ama ne hikmetse
3 genç işbirliği ile oldu gol.Yusuf Mert,Murat Sağlam ı
görüyor MS iyi götürüp çıkarıyor ve Allahyar düzgün
net bir gol vuruşu yapıyor.
*Yediğimiz gollere bakalım şimdi de ;
1.Gol : Murat Sağlam fiziksel dezavantajını bu maçta
yaşadı,yere düştü ve faul bekledi hakem devam dedi,
Ekici ve Ozan kesemediler,Jailson da tek hamle girdi
ve geçildi,HAK arkasını kontrol ederek hamle yapmayıp
geri geri rakibi alması gerekirdi ama O da ortaya girdi
ve arkasına atılan topta adam götürüp ortaya golü attırdı.
*Yani burada HAK gibi yılların tecrübeli oyuncusu
hala pozisyon almayı bilmiyor.Senin kademene girecek
önünde oynayan GR veya orta sahadan biri yoksa
Sen ortaya atlamayacaksın,arkanda adamı kontrol
edeceksin geri geri gelerek.
Wolfsburg maçında da arkasına atılan toptan gol yedik.
HAK ın kapasitesi belli,yıllardır vasat bir çizgisi var,
sezonda 1 uzaktan gol,1-2 orta ile götürüyor,çoğu maç
vasat ve vasat altında kalıyor.
Sol bek transferi lazım diye ondan diyoruz.
Ha Kolarov mesela gelince O hiç hata yapmayacak değil.
Ama HAK ın yaptığı ortaları biliyoruz,yukarıda koydum.
*Bu arada bana göre yediğimiz 1.gol Ofsayt.
VAR incelemesi imkanı olsaydı az farkla da olsa golü
atan oyuncunun ofsayt olduğu görülebilecekti.
*Yediğimiz 2.golde ise Cebrail in tecrübesizliği oldu.
Normaldir daha çok genç ve tecrübesiz.
Havadan gelen o topta rakibine geçilmeyeceksin,
geçildin mi ya böyle bırakacaksın adam ya şutunu ya pasını verecek ya da arkadan çekeceksin,indireceksin
penaltı yaptıracaksın ki eliyle çekmek istedi sonra
vazgeçti Cebrail.
Yani tek hamle yapmayacaksın,yoksa arkada kalırsın.
*Takımın Genel Artıları - Eksilerine baktığımızda ; ARTILARI
-Rahat gol pozisyonuna giriyoruz.
-Önde iyi basıp top çalıp pozisyona giriyoruz.
-Hocanın oynatmak istediği pasla çıkış Dan dun vurmadan oyuna alışmaya çalışıyoruz.
-Fiziksel mücadele iyi ki hava 4 gündür çok sıcakmış
yüksek nem varmış.2 sert Alman takımını karşı dişe
diş oynadık eksik kadromuza rağmen.
-Bazı oyuncuların bireysel performansları gelişiyor
mesela GR bu maçta daha iyiydi. EKSİLERİMİZ
-Geriden topla çıkarken pas hataları yapmamız en büyük sorunumuz.
Hoca bu konuda ısrar ediyor dikkat ederseniz Kale sahamız içinde bile dan dun vurmadan pas yapmaya çalışıyoruz.Kaleye ayağı düzgün Altay ı aldırma sebebi de bu idi ve Altay pek hata yapmadı bu konuda.
Yine Jailson u Stoperde denemesinin sebebi de bu.
Nispeten Stoperlerimize göre ayağı düzgün.
Önünde Tolgay ın oynaması da bu yüzden.
Tolgay pas istasyonu olarak stoperlerden topu alıp
dönüp oyuna sokuyor,maça da iyi başlamıştı talihsiz
sakatlığı oldu neyse ki ciddi değilmiş.
Tolgay sezona iyi de hazırlanıyor,Bolu ve Bursa maçlarında da iyiydi.Nedense taraftarın isim takıntısı
var taktığı oyunculardan biri de Tolgay.
Zaten pas yüzdesi iyi,oyun kurabilen bir 6 numara
transfer arayışı da var.
Pasla çıkarken yalnız dikkat ettiğim en önemli hatalarımızdan biri ''boşa çıkma,kendini gösterme yok saklanma var,pas atacak adamın görmesi lazım''
*Şu Jailson Stoper oynatılma mevzusunu hoca soruya
karşılık açıkladı ki ben bir önceki maçta bunu yazmıştım
herkes mesaj veriyor derken,Stoper transferi yapılmamışken ve önümüzde Audi Cup gibi prestijli bir
turnuva varken böyle bir deneme yapması gayet doğaldı.
-Uyum sorunu devam ediyor.
-İstatistiklere de yansıyan hava topu zaafiyetimiz var.
-Bitiricilik sorunumuz devam ediyor.
Sen 14 gol girişiminden 1 gol çıkarmamalısın.
-Bazı oyuncuların yetersizlikleri de belli.
Mesela Alper.Hocanın şans vermesi eleştiriliyor ki
haklılar bende anlamıyorum,belki ''Alper e Seninle neden olmazı göstermek istiyor'' dur diye düşünüyorum.
Alper konusunda düşüncemi bizzat kendisine Açık
Mektup şeklinde yazmıştım ;
*Bireysel performanslarda bu kez pek öne çıkan
oyuncu göremedim.
Vedat yine elinden geleni yaptı,her şeyi yaptı top indirdi,2 tane net golü atamadı olsun,kornerlerde gelip top çıkardı
v.s. ancak 2 kez ofsayta düştü buna dikkat etmeli.
Kruse yine kaçırmaya devam ediyor,gollerini lige saklamış olsun diyelim.
GR dediğim gibi bu maçta daha iyiydi,2-3 pozisyonda
alıp götürecekken faulle durduruldu.
Moses ta hareketli,istekli ama sonuç yok.
Murat Sağlam.Fiziksel zaafiyeti bu maçta görüldü,bunu
çabukluğu ve mücadelesi ile kapatmaya çalışıyor.
Sağ bek te alternatif olur zaten,sağ önde daha iyi olur.
Jailson u bende hoca gibi 2 maçtır beğeniyorum.
Ortalama Stoperler kadar oynuyor.
Ozan bu maçta 8 numara oynadı ve etkili değildi.
Mehmet Ekici girdikten sonra 6 numara oynamaya
devam etti,orası için fiziği yetersiz ama tekniği ile
idare etmeye çalıştı ama yetmedi tabii.
Allahyar.Gol atmasına ve kısa sürede gösterdiği
efektifliğe sevindim.Ciddi potansiyeli var,bazı
arkadaşların dediği gibi ''Serhat Akın efekti var''
Umarım Onun gibi olur.
Altay.İlk kez şans buldu,dediğim gibi ayağı düzgün
heyecanı da vardı,bir pozisyonda boşa çıktı hakem
durdurdu oyunu o pozisyonda ama olur maç oynadıkça
aşar bunları.
Harun da karşı karşıya iyi çıkardı,yer tutuşları iyiydi.
*Suni gündemlerle taraftarımız enerjisini boşa harcamamalı.Tamam transferlerin gecikmesi Başkan ın
verdiği sözleri tutmaması eleştirilebilir ama bunun cinnet
halini alması anlamsız bence.Başkana sarma bitiyor,hocaya başlıyor Alper-Ferdi meselesi yüzünden.
Ferdi yi oynatmıyorsa bir sebebi vardır,belki Babasının
gereksiz işgüzarlıklarına bir mesaj veriliyordur.
Hoca Sow a bile gereken ayarı vermişti,Emenike ye aynı.
Ferdi yetenekli bir çocuk ama geçen sezon U21 de çok
maçını izledim bir fark yaratamadı.Hadi fiziği yetersizdi
güçlenme,kuvvetlenme çalışmaları yaptı fiziğini geliştirdi diyelim 1 sezon,illaki şans bulacaktır veya kiralanacaktır.
Boluspor hazırlık maçında ikinci devre Ozan Tufan ın
yerine girdi ve kendi yerinde oynadı fakat ben pek bir
şey göremedim,bir pozisyonda omuz darbesi aldı yere
düştü hakemden faul bekledi hakem vermeyince hakeme
tepki gösterdi,bir de maçın sonlarında bir yan ortada
duran top kullandı,aklımda kalanlar bunlar.
Hayat memat meselesi yapmaya gerek yok,daha önemli
sorunlarımız var onlara odaklanmamız lazım.
*Neticede takımımız Avusturya kampında 2 ciddi hazırlık maçı yaptı,çok şükür Tolgay ın hafif sakatlığı dışında
bir sakatlık vermedik.Tolga Ciğerci ve Zajc risk edilmedi denildi bu maç için ama ben Zajc satılacağı için oynatılmadı bu gerekçe sunuldu diye düşünüyorum. *Son Söz : Bu takım daha iyi olacaktır. Desteğe,inanmaya,güvenmeye devam etmeliyiz. Ne Başka Şansımız Ne Başka Fenerbahçe miz var.