1.PENALTIMIZ
CANER'İN KAÇIRDIĞI PENALTI
2.PENALTIMIZ :
VERİLMEYEN PENALTIMIZ :
ALTAY'IN KURTARIŞI :
3 ALTIN PUAN !!!
Sezonun ilk maçları zordur,üstelik deplasmanda ve eksik,hazır olmayan oyuncularla,bu nedenle istediğimiz oyunu oynayamasak ta mağlup durumdan maçı çevirebilmek çok önemli idi.Takımı,teknik heyeti kutluyorum.
Santrfor ve Stoper pozisyonlarındaki beklenen transferlerden yoksun,Mert Hakan Yandaş'ın sakatlığı,Sosa,Valencia,Sinan Gümüş ve Lemos'un hazır olmaması nedeniyle Erol Hoca hemen hemen Hazırlık maçlarında oynattığı 11 ile çıkmıştı.
4-2-3-1 Dizilişinde maç öncesi yazımda yaptığım 11'den sadece Ozan Tufan-Tolga Ciğerci değişikliği vardı.Bu tercih konuşuldu ki doğrudur zira orta sahadaki yaratıcılığı azaltan bir başlangıç idi.
Rakip Rize de beklediğim 11 den tek değişiklik ve kurgu ile çıkmıştı Tomas.
Boldrin'i forvet arkasında,sol kanat ta ise Mihalak'ı bekliyordum ancak Mihalak'ı kesip orta sahaya Vetrih'i koyup Boldrin'i Sağa,Samudio'yu Sola çekmişti.
Bilemiyorum her iki hoca karşılıklı tedbir almak için mi Orta Sahada böyle kurgu yaptılar,biz Gustavo-Tolga-Deniz Onlar Abdullah-Baiano-Vetrih.
Erol Hocanın oyun formatında artık geçen seneki gibi çok fazla pas yapıp,topa daha çok sahip olma,Kaleciden,defanstan geriden pas ile çıkma pek yok.
Hatta Serdar ve Zanka uzun top atıyorlar Frey'e ve kanatlara.
Zaten topla oynama istatistiklerinde bu rahatlıkla görülüyordu.
Geçen sezon % 58,6 ile ligin en fazla topla oynayan takımı idik,
bu maçta ilk yarıda % 46 ile geride idik,maç sonunda ise az farkla
% 51 ile rakibin önüne geçmiştik.
Gökhan ve Caner kanatlarından oyun kurmak kurgusu vardı.
Saha zemini kötüydü buna rağmen iyi pozisyonlar bulduk ama ileri üçlümüzün yetersizliği nedeniyle değerlendiremedik.Thiam Sağ da Ferdi Solda başladı,bence Thiam Solda daha iyi oynuyor.Frey evet çok çalıştı,koştu,mücadele etti,beklenmedik pas ve aksiyonlarda bulundu ama tekniği ve yeteneği sınırlı olduğu için maalesef rakipte ilk kez yan yana oynayan Selim Ay-Chatziisaias tandemi karşısında etkili olamadı.Sadece Ferdi ve biraz da Deniz üretmeye çalıştı.
Orta Sahada Gustavo ve Tolga çok yan yana oynadılar hatta Tolga daha geride 6 numara gibi ilk topları alan oyuna sokan konumda idi,belki bundandır Gustavo yu iyi bulmadım.Çok eleştirilen artık bence kemikleşmiş bir ön yargı var Tolga ya karşı bence sahanın iyilerindendi.
Gustavo ile Tolga nın ne kadar yan yana oldukları şurada görülüyor.
Yani transferler yetişmeyip,sakatlık ve hazır olmama nedeniyle as yetenekler evde (MHY) ve kenarda olunca kısır kaldık üretmekte.Üstüne bir de Penaltı kaçırıp golü de yiyince ''Allah kahretsin yine mi o lanet olası kısır döngü devam ediyor'' dedik,açıkcası bari 1 puanı kurtaralım demeye başlamıştım.
İşte geniş ve kaliteli kadro ile 5 yabancı değişikliği kuralının avantajını gördük.
Valencia,Ozan,Sinan ve Sosa girince görüntümüz değişti üretmeye başladık.
Ve maçı çevirmeyi başardık.Bence iyi oynamasak ta kazanacak kadar pozisyon bulmuştuk,puan kaybetseydik yazık olurdu.Rize'nin ilk yarıda Altay'ın Boldrin'e karşı önlediği ve ikinci yarıda kornerden gelen topta Samudio'nun vuruşunu Altay'ın çıkarması dönen topta Abdullah'ın kafasının üst direkten auta gitmesi dışında pozisyonları yok.Bizim ise kaçırdığımız penaltı ile birlikte Kaleci Gökhan'ı geçemediğimiz 5 pozisyonumuz vardı.
32 Orta,11 korner,8'i isabetli 17 şutumuz,1 kaçan penaltımız var.
Bu kadro ile daha ne olsun ?
Caner maalesef çok kötü Penaltı attı.Solak oyuncular ayak açısına göre Kalecinin Sağına daha rahat atarlar ama ters köşeye ve kötü bir vuruş ile attı.
Takımın fizik kondisyonu ve dayanıklılığı iyi ki dediğim gibi hazır olmayan oyuncular var.
Tabii defolarımız da ortaya çıktı,özellikle Stoperlerimiz hiç güven vermedi.
Serdar o kadar tecrübesi var Boldrin'in kaçırdığı gol de ve Skoda'nın attığı gol de nasıl geç kalabiliyor hayret.Zanka da aynı şekilde bizim takımın oyuncusu değil.
Arkaya atılan her top sıkıntı yarattı,Allah'tan Altay bir Libero gibi çıkıp süpürdü.
Bu bölgeye sanırım Tisserand geliyor,Lemos var,1 transfer daha olacakmış galiba.
Sadık gözden çıkarılıyor yazılıyor,hiç katılmıyorum Lemos'u,Tisserand'ı hiç izlemedim ama Sadık takımdaki en çabuk Stoper.
Tabii acilen gs maçından önce Santrfor transferlernin de yetişmesi lazım.
Erol Hoca nın başlangıç 11 inde Tolga tercihinin bir gerekçesi vardır elbette,sonraki değişiklikler beklenen hamlelerdi bence Thiam'ı değil Frey'i çıkarıp Thiam'ı merkeze almalıydı ağır Stoper tandemleri arasında çabukluğu ile etkili olabilirdi.
Sonradan giren Sosa,Ozan,Sinan ve Valencia pozitif fark yarattılar.Özellikle Sosa çok az süre almasına rağmen buram buram bu takımın ''Saha içi futbol aklı ben olacağım'' dedi.
Erol Hoca nın Tolga yerine Gustavo yu çıkarmasını doğru buluyorum ve ne kadar klas ve marka bir oyuncu da olsa çıkarılabileceğini göstermesi de irade olarak önemli idi.
Yaşlı oyuncu transferleri eleştiriliyordu,bunun anlamsız olduğunu ''tecrübe'' nin
her zaman önemli artı olduğunu gördük.
Takım tüm eksikler tamamlandığında çok farklı bir görüntü sergileyecektir.
*TOP 5 İSİM :
-Altay Bayındır : 2 net gol pozisyonunu kurtararak maçın kaderini etkiledi.
-Gökhan Gönül : Klasik Ön direk golünü de attı,her ne kadar gol de Melnjak Onun kanadından orta yapmış olsa da sürekli ileri geri çalışarak oyunun içinde kaldı.
-Üçüncü sıraya Ferdi yi de koyabilirdim ama Tolga ya pozitif ayrımcılık yapmak istiyorum ''Günah Keçisi'' ilan edildiği için.
-Sosa : Penaltıda ortayı yapan isim olduğu ve kritik penaltıyı gole çevirdiği için.
-Valencia : Penaltıyı almasını bildi o teması alınca,hareketliydi de.
Gelelim tartışmalı pozisyonlara ve Hakem Arda Kardeşler'e.
Verdiği 2 penaltı da net penaltı ki ilkini vermemişti VAR uyarısı ile izleyerek verdi.
Şu işareti yapmıştı.
İkinci Penaltı net penaltı Moroziuk bakarak görerek kolunu Valencia'nın yüzüne vurarak bozuyor boşuna yangın yapıyorlar.
Ve Gustavo nun pozisyonunda Samudio'nun koluna çarpan pozisyon ile Selim Ay'ın topa vurduktan sonra da olsa Ferdi ye yerde ayağını kaldırarak düşürmesi var böyle pozisyonlarda bu lig'te özellikle gs ye penaltı çalınmıştı mesela Göztepe maçında.
Rize nin golünden önce Ferdi ye faul vardı deniliyor ona pek dikkat etmedim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder